بهینه سازی ساختار سایت


به آموزش بهینه سازی ساختار سایت خود، برای گوگل و دیگر موتور های جستجو خوش آمدید. این کتاب را بر اساس چکیده ای از کتاب های گوگل نوشته ام و در آن تکنیک های اصلی پایه را توضیح داده ام، تا شما ساختار سایتتان را به گونه ای طراحی کنید، که برای گوگل و موتور های جستجوی دیگر ،سایتتان به آسانی و کلی ایندکس شود. این کتاب راهنمای خوبی برای تعامل سایت شما و موتورهای جستجو می باشد. پیاده سازی مطالب این کتاب باعث می شود که موتور های جستجو به راحتی سایت شما را ایندکس کنند. بهینه سازی ساختار سایت در بعضی موارد، نیازمند تغییراتی در وب سایت است. که انجام برخی از این تغییرات برای سایت شما، بسیار حیاتی هستند. اما در زمانی که این تغییرات در سایت اجرا شوند، تاثیر بسزائی در نتایج جستجوی سایت شما خواهند گذاشت. ممکن است شما با بسیاری از موضوعات در این کتاب آشنا باشید. ولی ممکن است، بیشتر آن ها را در سایت خود اعمال نکرده باشید. سیستم تبلیغات گوگل از نتایج جستجو مجزا بوده و به گفته مدیران گوگل در صورت تبلیغ دادن در گوگل هیچ امتیاز دیگری به جز تبلیغات برای شما ندارد. مهم ترین نکته برای بهینه سازی سایت، هدف شما برای دریافت، کاربر هدف، از موتور های جستجو است. باید با خودتان بگوئید، که چه کاربرانی را می خواهید. در حقیقت بهینه سازی سایت به معنی جایگاه بهتر داشتن در زمینه کاربران هدف شما است. سایت شما ممکن است بزرگ تر یا کوچکتر از این سایت با مقالاتی متفاوت باشد. ولی مطالبی که در این کتاب بیان می شود ، می تواند در ساختار دیگر سایت ها نیز پیاده سازی شود. ساخت تیر های یکتا برای صفحات سایت تیتر سایت، بیانگر موضوع سایت شما، به کاربران و موتور های جستجو می باشد. تگباید میان تگ هایدر کد های html قرار بگیرد در حالت ایده آل شما بادی برای هر کدام از صفحات سایتتان تیتر های یگانه داشته باشید

عنوان سایت یا برگهاگر صفحه سایت شما در نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد، تیر صفحه سایت شما در اولین خط نتیجه جستجو قرار خواهد گرفت. این خط به صورت درشت نمایش داده می شود. این به کاربران کمک می کند، که آیا این سایت با کلمه جستجوی آن ها مطابقت دارد یا خیر؟ تیر صفحه اصلی سایت شما می تواند شامل نام سایت شما، یا نام تجاری شما و یا اطلاعات خیلی مهم در زمینه تجارت شما باشد.

Capture1

این گونه سایت شما را در نتایج نشان میدهد.

Capture

شیوه های مناسب برای انتخاب تیتر صفحات

۱-تیتر سایت بیانگر مطالب و موضوعات سایت است -پس تیتری انتخاب کنید که به خوبی با مطالب شما ارتباط برقرار کند

اجتناب کنید از

-تیتری که به مطالب سایت شما هیچ ارتباطی ندارد

-استفاده از تیترهایی که بصورت اولیه در نرم افزار طراحی سایت ایجاد میشود مانند :new page1

۲-انتخاب تیترهای یگانه برای هر صفحه -هر صفحه سایت شما باید دارای یک تیتر منحصر بفرد باشد این کار به گوگل کمک میکند تا آن صفحه را از صفحات دیگر مجزا کند

اجتناب کنید از

از قرار دادن یک تیتر در تمامی صفحات و گروه صفحات سایت.

۳- مختصر و مفید -تیترها میتوانند کوتاه و حاوی اطلاعات مفید باشند .

اجتناب کنید از

-از تیتر هایی با کلمات زیاد استفاده کنید که برای کاربر سودمند نباشد

استفاده از تگ DescRiption

تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد این بخش میتواند از یک جمله تا ۲ پاراگراف قرار بدید مانند زیر

<meta name=”description” content=”بی اس دیتا ارائه دهنده میزبانی و خدمات وب میباشد “>

بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند، به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت، به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.

۷ا۷اتع

کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود. و این به کاربر کمک می کند، که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!

شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت

۱٫ مختصری از مطالب سایت را قرار دهید

اجتناب کنید از:

– نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.

– نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا این صفحه در زمینه انیمیشن است.

– پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.

– کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش

۲-استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه

اجتناب کنید از:

– استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.

برچسب‌ها
بازگشت به بالا

2018 © تمام فعالیت های سایت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد
تمام حقوق سایت متعلق به تیک وب میباشد

تمامی قیمت های وب سایت معتبر بوده و بصورت خودکار با نرخ روزانه ارز بروز می گردند.اطلاعات بیشتر
+
نماد اعتماد الکترونيکي