برای اطلاع از اخرین اطلاعیه های مهم، تغییرات؛تحولات و همچنین کدهای تخفیف؛کانال تلگرام ما را دنبال کنید :
https://telegram.me/tikwebir

قوانین تیک وب

 
مشتری موظف به رعایت شرایط و قوانین وضع شده توسط تیک وب می باشد که در صورت عدم رعایت ، سرویس توسط ما  قطع شده و هرینه ای برگشت داده نمی شود .
 
قیمت ها در سایت به روز میباشد و مشتری در هر زمان با قیمت های درج شده در سایت میتواند خرید نماید .
 
بند 1- تعهد سرویس میزبانی :
تیک وب متعهد می گردد سرویس ارایه شده  را با بهترین کیفیت ممکن و با ضمانت آپ تایم ۹۹% ارایه نماید .
 تبصره : سرویس هایی که مشتری به صورت سالانه خریداری کرده باشد در صورت تنزیل هزینه ای برگشت داده نمی شود و یا تغییری در تاریخ سررسید سرویس ایجاد نخواهد شد

بند 2- کنسل شدن سرویس  توسط  تیک وب :
 
  • تیک وب شاید هر یک از سرویسهای ارائه شده را که بحالت غیر عملی از نظر فنی ، قانونی و یا هر دلیل دیگر در می آید را کنسل نماید ولی به مدت قابل قبولی به مشتری خبر داده و فرصت می دهد تا اطلاعات لازم را از روی سرور برداشته یا به مکان دیگری انتقال دهد .
  • درصورتی که تیک وب سرویسی را کنسل نماید بطوریکه مشتری کلیه موارد و شرایط قرارداد را رعایت کرده باشد ، کلیه هزینه های دریافتی برگشت داده می شود . 
بند 3- کنسل شدن سرویس توسط مشتری و بازگشت هزینه : 
عودت مبلغ تا 7 روز امکان پذیر میباشد و این عودت تنها در شرایط زیر معتبر است
1.داون بودن سرور برای مدت بیش از 8 ساعت
2.پایین بودن سرعت سرور از سرعت استاندارد جهانی تعیین شده.
 
 
  • مشتری موظف است که قبل از کنسل کردن سرویس خود ، کلیه اطلاعات مورد نیاز
  • خود را بردارد  . چون به محض کنسل نمودن سرویس ، سرویس مشتری حذف خواهد شد
  • در صورتی که مشتری بعد از حذف و یا کنسل نمودن سرویس مجددا اقدام به پرداخت نماید،هزینه پرداختی تنها به حساب کاربری برگشت داده خواهد شد و واریز مبلغ پرداختی به حساب بانکی مقدور نمی باشد.
  •  در صورتی که مشتری سرویسی را بی دلیل کنسل نماید و سرویس از نظر فنی مشکلی نداشته باشد ، تیک وب طبق صلاحدید خود با توجه به شرایط عمل خواهد کرد ،
  • . در صورتی که مشخصات سفارش دهنده و یا سرویس سفارش داده شده باشد دارای نواقص باشد تیک وب تعهدی نسبت به تحویل آن سرویس نخواهد داشت. 
  • توجه مهم ۱ : سرویسهای اضافی که بهمراه هاست خریداری می شود ( مانند پارک دومین ، اد آن [addon domain ] و  یاIP اختصاصی و …  ) درصورت کنسل کردن ، امکان بازگشت هزینه وجود ندارد .
  • توجه مهم ۲ :ضمانت بازگشت هزینه تا ۷ روز ، شامل سرویسهای نمایندگی ، هاست میزبانی، هاست دانلود هستند ولی سرویس سرور مجازی و دامنه شامل هزینه بازگشت نمیباشند.
  •  
بند 4- ارتقا سرویس : مشتری می تواند در هر زمانی که مایل بود سرویس خود را ارتقا دهد . در این صورت به نسبت میزان باقیمانده از اعتبار سرویس فقط هزینه ماوتفاوت سرویس دریافت می شود .
 
بند 5- مالکیت سرویس – تغییر مالکیت : سرویسها با توجه به حقیقی / حقوقی که خریداری می شود ، مالک و صاحب امتیاز سرویس خواهند بود .
 
  • شخص حقیقی : که بصورت آنلاین از داخل وب سایت سفارش میدهد ، با مشخصات و ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد می کند بعنوان مالک سرویس شناخته می شود . اطلاعات محرمانه سرویس ( مانند درخواست رمز ) ، پشتیبانی و پاسخگویی فقط به ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد شده ، داده می شود . بدیهی است مشتری می تواند در هر لحظه که می خواهد ایمیل خود را در پورتال پشتیبانی تغییر دهد . چنانچه به ایمیل خود دسترسی نداشته باشد ، تنها با ارایه کارت شناسایی معتبر  که منطبق بر مشخصات خریدار در هنگام ثبت نام می باشد و درخواست نامه کتبی ، می تواند مشخصات و ایمیل خریدار را از طریق پشتیبانی تغییر دهد .
  • شخص حقوقی : که بصورت کتبی و با قرارداد رسمی که بصورت حضوری یا فاکس ارسال می گردد ، سرویس خریداری می شود و از تیک وب فاکتور رسمی دریافت می کند . مالک سرویس شرکت می باشد و شخصی را بعنوان نماینده و مدیر سایت خود معرفی می نماید . شرکت هرلحظه که بخواهد می تواند با نامه سربرگ شرکت بهمراه مهر شرکت و صاحبان امضا ، مدیر و اشخاصی که مجوز دریافت رمز را دارند به تیک وب اعلام نماید .
  • توجه : شرکت ها نمی بایست سرویس های را از داخل وب سایت و بصورت شخص حقیقی خریداری نمایند . در غیراین صورت تیک وب به روش شخص حقیقی عمل کرده و تغییر مالکیت تنها با رضایت خریدار قبلی می باشد .
 
بند 6 – جریمه دیرکرد : صورتحساب از  ۱۴ روز قبل از موعد پرداخت برای مشتری صادر می شود (برای سرویس ماهیانه ۷ روز قبل صادر میشود). مشتری مهلت دارد تا زمان موعد آنرا پرداخت نماید . بعد از ۷ روز از تاریخ انقضا ،  توسط سیستم بصورت اتوماتیک  ۱۰% از کل هزینه صورتحساب با حداقل ۱۰،۰۰۰ ریال ، جریمه تعلق می گیرد و به هزینه صورتحساب اضافه می شود .
 
بند 7- عدم پرداخت به موقع : سرویسهای میزبانی بعد از 1 روز در صورت عدم پرداخت معلق خواهد شد(سرویس هاس سرور مجازی بعداز ۲۴ساعت در صورت عدم پرداخت معلق خواهد شد). البته بجز سرویس دومین ، که  به محض انقضای دومین از سوی رجیسترار غیرفعال خواهد شد و حداکثر تا ۳۰ روز سرویس را بصورت غیرفعال بر روی سرور نگه می دارد و بعد از آن می تواند از روی سرور حذف نماید(در مورد سرور مجازی۷روز است) . 
  • توجه : در صورت مسدود شدن سرویس شما امکان ارائه بک آپ و یا ارتقا یا کاهش سرویس وجود ندارد  
بند 8 - توهین و فحاشی : در صورت انجام هرگونه توهین توسط مشتری به مجموعه و یا یکی از پرسنل تیک وب حساب کاربری مشتری به طور کلی مسدود و تمام سرویس های کاربر لغو خواهد شد ، در صورت صلاحدید مشتری به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
الفاظ رکیک و اهانت آمیز و تحقیر کننده، فحاشی و انجام اقدامات عملی که دلالت بر توهین داشته باشد جزو مصادیق توهین به شمار می رود.
بند 9- شرایط  اختصاصی : 
تیک وب و مشتری نسبت به سرویسی که ارایه می شود تعهداتی دارد که به تفکیک در پایین آمده است :

3. در زمان ثبت نام از اطلاعات واقعی و آی پی ایران استفاده نمایید! (در صورت نیاز به بازگشت وجه به هر دلیل باید شماره کارت طبق نام ثبت شده در پنل کاربری خود ارائه کنید و شماره کارت بانکی برادر و پدر و همکار و... مورد قبول نمی باشد!)

ثبت و سرویس دومین:‏

-یک وب کلیه دومین ها را با نام مشتری ثبت ‏می کند و صاحب امتیاز و مالکیت دومین ها مشتری ‏خواهد بود.‏
-یک وب یک ایمیل یاداوری حداقل ۷ روز قبل ‏از اتمام سرویس جهت تمدید به شما ارسال خواهد ‏کرد.تیک وب تا ۷ روز بعد از اتمام سرویس به ‏مشتری فرصت خواهد داد، تا دومین را تمدید نماید.‏
-بعد از ۷ روز از اتمام دومین،در صورت عدم ‏تمدید دومین تیک وب این اجازه را دارد که ‏دومین را به شخص دیگری واگذار کند.‏
-مشتری موظف به رعایت تمامی قوانین دومین وضع شده ‏توسط رجیسترار خواهد بود.در صورت عدم رعایت قوانین دومین توسط رجسترار ‏بسته خواهد شد. در این صورت تیک وب هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.‏
-در صورت عدم تمدید به موقع دومین ،دومین از سوی رجسترارغیر فعال شده و ‏جهت فعال سازی شامل جریمه خواهد شد که هزینه آن حدود ۱۰ برابر هزینه ۱ سال ‏ثبت دومین می باشد.‏
در صورتی که دامنه به هر دلیل (مانند عدم ارسال تعهد نامه به فیزیک نظری) ثبت یا هزینه ان توسط مرکز اصلی ثبت بازگردانده باشد تیک وب ان دامنه رابرای مشتری مجددا ثبت خواهد کرد و برای این-- مورد مشتری باید درخواست پشتیبانی ارسال کند ، برای هر دامنه این امر تنها یک بار امکان پذیر است

هاست های اشتراکی تیک وب:‏
1- تا 10 روز مشتری فرصت دارد از تاریخ انقضای هاست ، اقدام به تمدید آن نماید و پس از آن کلیه اطلاعات پاک خواهد شد. 
2- استفاده محدود از امکانات سرویس : مشتری  محدود به میزان استفاده از امکانات  مشخص شده  ( مانند میزان پهنای باند ، میزان فضا ، تعداد ایمیل ، تعداد ساب دومین و … ) در سرویس خریداری شده  می باشد و در صورت مصرف بیش از حد مجاز تعیین شده ، سرویس بحالت تعلیق در آمده و مشتری مجبور است که سرویس خود را ارتقا دهد .
3- کاربر تیک وب متعهد میشود در کنار سرویس بک آپ گیری تیک وب شخصا نسبت به نگهداری اطلاعات خود اقدام کند و در شرایطی که بک آپ در اختیار تیک وب  نباشد مسئولیت اطلاعات به عهده خود کاربر می باشد.

4- از میزبانی وب سایت هایی که خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند معذوریم.
 
5- استفاده از سرویسهای ایمیل :  مشتری با شرایط زیر می تواند از سرویسهای ایمیل بهره ببرد : 
  • در هر ساعت بیشتر  از 60 ایمیل  نفرستد . این محدودیت جهت کارایی سرویس گذاشته شده است .
  • هر ایمیل نباید بیش از ۱۰۰ گیرنده داشته باشد . این محدوییت جهت سرعت و کارایی سرویس گذاشته شده است .
  • برای ایمیل های که بصورت POP3 استفاده می کنید ، بیش از ۱۰۰ بار در هر ساعت نمی توانید ایمیل خود را چک نمایید . زیرا باعث کاهش کارایی سرور می شود .
 
دیگر محدودیت استفاده از سرویسها : 
  • اکانت مشتری نباید بیش از ۲۰ پروسس در هر لحظه  اجرا کند.
  • Cron job ( وظایف تعریف شده و زمانبندی شده ) فاصله اجرای پروسس ها  نباید کمتر از ۳۰ دقیقه باشد .
 7.   نصب و راه اندازی وب سایت های خبرخوان تا اطلاع ثانوی تنها در سرویس های هاست پربازدید مجاز می باشد و در صورت مشاهده راه اندازی اینگونه وب سایت ها در سرور های میزبانی معمولی وب سایت متخلف مسدود شده و در صورت صلاحدید مدیریت جریمه نیز لحاظ خواهد شد
سرویس های نمایندگی تیک وب:‏
‏۱٫مشتری نمایندگی ها موظف به رعایت قوانین هاست های اشتراکی (توضیح در ب) ‏می باشند.در صورت عدم رعایت قوانین مدیر سرور این اجازه را دارد اکانت های ‏مشتریان را بدون اطلاع قبلی ساسپند نمایند.نماینده می تواند در پنل نمایندگی دلیل ‏ساسپند شدن اکانت مشتری را مشاهده نماید.‏
 
‏۲٫فضای اضافی – سرویس اضافی : نماینده هر گونه فضا –پهنای باند‎-‎‏ ‏ip‏ – سرویس ‏اضافی خریداری نماید،غیر قابل باز گشت خواهد بود.‏
 
‏۳٫زیر نماینده:نمایندگان می توانند با فضا و هاست خریداری شده، پنل نمایندگی برای ‏مشتریان خود ایجاد کنند.در صورت کنسل (انصراف) نمودن سرویس خود،کلیه ‏سرویس های مشتریان و زیرنماینده ها هم بدون بازگشت هزینه بسته یا حذف خواهد شد.‏
 
۴٫نماینده می تواند در صورت عدم فعالیت خود اکانت های مشتریان و نمایندگان خود ‏را به تیک وب واگذار نماید.تیک وب در زمینه پذیرفتن میزبانی مشتریان ‏نماینده مختار خواهد بود و هیچگونه تعهدی نسبت به نماینده نخواهد داشت.‏
 
۵٫اتمام سرویس نمایندگی :   تا 15 روز مشتری فرصت دارد از تاریخ انقضای هاست ، اقدام به تمدید آن نماید و پس از آن کلیه اطلاعات پاک خواهد شد ، امکان ارائه بکاپ های نمایندگی بعد از اتمام سررسید نمی باشد .
 
۶٫پهنای باند : درحال حاضر برای هاست های لینوکس هیچ محدودیتی از نظر مصرف پهنای باند برای نمایندگان و مشتریان آنها درنظر گرفته نشده است . و هاست های ویندوز درصورتی که میزان مصرف پهنای باند از حدودی که تعیین شده تجاوز کرد ، سرویس بحالت تعلیق درخواهد آمد .
 
۷٫ بازیابی اطلاعات و دیتابیس توسط کاربر: جهت سایتهای بسیار بزرگ که حجم فایلها و یا دیتابیس بالایی دارند ، بازگردانی آنها ممکن است کاری بسیار زمانبر بوده باشد . چنانچه مدت بازگردانی این سایت بیش از ۳۰ دقیقه زمان ببرد ، باید سریعا کار را متوقف کرده و از مدیر سرور بخواهد که اطلاعات را با دسترسی بالاتر بازیابی کند .  چون ما به کاربران اجازه اجرای یک پروسس بیش از ۳۰ دقیقه را نمی دهیم و آنرا متوقف می کنیم . ما اینکارو در زمان مناسب و زمانی که سرور ترافیک کمتری داشته باشد ، انجام می دهیم
.هزینه بازیابی اطلاعات تا ۱ گیگابایت ( به شرط درخواست یکبار درهر ماه ) رایگان بوده و در غیر این صورت و همچنین در مورد بکاپ هایی با حجم بیشتر از یک گیگابایت با هزینه ای که در قسمت تعرفه های سرویس های نمایندگی قید شده ، قابل انجام خواهد بود.
 
سرور های مجازی:‏
1.تیک وب کلیه اطلاعات،رمز،روت سرور را در اختیار مشتری قرار داده و ‏اجازه ورود و دخل و تصرف و دسترسی و ویرایش ویا مشاهده فایل های مشتریان را ‏ندارد.‏
2.تیک وب دسترسی کامل به سرور را در اختیار مشتریان قرار می دهد و ‏هیچگونه دخالتی در مدیریت سرور ندارد.لذا مسئولیت نگهداری و امنیت داده ها بر ‏عهده مشتری خواهد بود.‏
3.تیک وب پشتیبانی و اشکالات مربوط به سرور و دیتاسنتر ویا شبکه را به عهده ‏و پاسخگو خواهد بود.‏
4.پشتیبان گیری از اطلاعاتvps ‎‏ به عهده مشتری خواهد بود و در صورت نیاز می ‏تواند سرویس پشتیبان گیری از تیک وب را جداگانه خریداری نماید.‏
5.مشتری ملزم به رعایت قوانین دیتاسنتر از قبیل قانون کپی رایت، عدم ارسال اسپم ‏و … را خواهد بود.‏
6. مشتری مجاز به استفاده از منابع حافظه و پردازنده به میزان تعیین شده می باشد . به تشخیص تیک وب درصورتی که بیش از حدمجاز استفاده نماید ، می بایست سرویس خود را ارتقا  و یا به سرورهای اختصاصی انتقال دهد.
7.درصورتی که پهنای باند بیش از مقدار تعیین شده مصرف شود ، صورتحسابی در پایان هر ماه برای مشتری ارسال می گردد که می بایست آنرا پرداخت نماید .
8.به جهت اینکه ‏vps‏  منابع سرور را بصورت انحصاری اشغال کرده،حداقل ۷ روز قبل از ‏اتمام سرویس وظیفه دارد برای تمدید سرویس یا اعلام کنسل سرویس خود اقدام ‏نماید.در غیر این صورت تیک وب این اختیار را دارد در پایان ماه سرویس را قطع نماید .
9.استفاده از سرور های مجازی برای مواردی مثل کرک و اسکن ایپی و موارد مشابه کاملا ممنوع می باشد و در صورت مشاهده سرویس کاربر بدون اطلاع قبلی حذف خواهد شد.
  2. جهت هرگونه استفاده غیرمجاز و مغایر با قوانین سایت و دیتاسنتر سرویس ارائه نمی شود و در صورت مشاهده یا دریافت 1 ابیوز (بدون توجه به درجه اهمیت) سرویس به کلی لغو و حذف گردیده و هیچ مبلغی برگشت داده نخواهد شد!

سرورهای اختصاصی(‏dedicated server‏) :‏
‏۱٫مشتری ملزم به رعایت قوانین دیتاسنتر است. در صورت عدم رعایت قوانین ‏دیتاسنتر ویا به هر دلیل دیگر سرور بسته شود،تیک وب هیچگونه مسئولیتی در ‏این زمینه نخواهد داشت.در صورت داشتن فعالیت خاص،قبل از خرید سرور،می ‏توانید در مورد مجاز بودن و امکان نصب و استفاده روی سرور از تیک وب سوال کنید و ریز قوانین و شرایط استفاده از سرورهای اختصاصی تنظیم شده توسط دیتاسنتر را ‏مطالعه نماید.
‏‏۲٫ ۱۵ روز قبل از سر رسید سرور می بایست هزینه سرور برای ماه دیگر پرداخت ‏گردد.در غیر این صورت کنسلی سرور به دیتاسنتر اعلام شده و سرور در ماه آینده ‏غیر قابل استفاده خواهد بود.‏
 
شرایط و قوانین کلی در ۸ بند تهیه و تنظیم شده است و در صورت تغییر به اطلاع مشتریان خواهد رسید

با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت شرکت، خریدار قوانین شرکت را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد

 (Backups and Data Loss) بکاپ و پشتیبان گیری :
استفاده شما از سرویس های تیک وب و یا هر هاستینگ دیگری با ریسک همراه است، عملیات بکاپ گیری هر هفته اجرا می شود و بک آپ های هر هفته جایگزین بکاپ هفته قبل می شود.
فقط یک هفته(و در مواقع صلاحدید حداکثر تا یک ماه) بکاپ نگهداری می شود(به دلیل حجم بالای بکاپ ها و تعداد مشتریان). سرویس بکاپ گیری رایگان برای مشتریان به عنوان یک حسن نیت(نه تعهد) فقط برای هاست اشتراکی و نمایندگی ارائه می شود و ممکن است در ارائه آن در هر زمانی ممکن است اختیاری باشد
تیک وب مسئول حفظ داده ها و فایل های شما نیست.شما مسئولیت کامل تهیه بکاپ و انتقال فایل ها و اطلاعاتتان که بر روی سرور های تیک وب ذخیره شده اند را می پذیرید.
  • 11 کاربر این را مفید یافتند
آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

Related Articles

قوانین ریسلری

تمامی نمایندگان می بایست هر ماه از طریق سیستم مدیریت هاستینگ خود اکانت ها را چک کرده و اکانت...

محدوده استفاده از منابع CPU , Disk space , Traffic Data transfer , Ram , و ...

- شرکت در تعرفه ی خود ویا در سایت این موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویسهای...