اصلاح ساختار آدرس های سایت


اصلاح ساختار آدرس های سایت


اصلاح ساختار آدرس های سایت

شاخه بندی درست مطالب، و اختصاص نام مناسب به فایل های سایت، نه تنها به سازمان یافتگی سایت شما کمک می کند، بلکه به موتور های جستجو کمک می کند تا به راحتی مطالب سایت شما را بدست آورند. همچنین به کاربرانی که می خواهند لینک به سایت شما بدهند نیز کمک می کند.

Capture

آدرس هایی مانند مثال بالا، می توانند گیج کننده باشند. کاربران ممکن است برایشان سخت باشد، که چنین آدرسی را به خاطر بسپارند. این لینک به طور غیر حرفه ای طراحی شده. و بسیاری از بخش های آن غیر ضروری هستند. در صورتی که کاربران با نوشته مورد نظر شما به شما لینک بدهند و آن لغت در لینک هم باشد از نظر موتورهای جستجو آن سایت حاوی اطلاعات سودمند در این زمینه است. تا این که آدرس، از اعداد تشکیل شده باشد.

Capture222

گوگل انواع ساختار های آدرس وب را پشتیبانی می کند. حتی آن هائی که پیچیده هستند. ولی داشتن ساختار سایت ساده، هم به کاربران و هم به موتور های جستجو کمک می کند. بعضی از صاحبان سایت آدرس های داینامیک را به استاتیک تبدیل می کنند، که این بسیار خوب است، ولی در صورتی که به درستی انجام نشود ،ممکن است مشکلاتی در زمینه ایجاد آدرس های بهینه برای موتور های ًرا برای ربات های گوگل به وجود آورند. برای انجام این کار حتما جستجو تحقیق کنید.

شیوه های مناسب برای ساختار آدرس

از کلمات در آدرس استفاده کنید.آدرس های شامل کلماتی که به مطالب و ساختار سایت شما مربوط اند. گشتن در سایت شما را برای کاربران آسان تر خواهد کرد. کاربران می توانند آن ها را به خاطر بسپارند و یا حتی به آن لینک هم بدهند.

اجتناب کنید از:

– استفاده از آدرس هائی که از بخش های غیر ضروری استفاده کرده و یا شامل اعداد است. –

استفاده از آدرس هایی مانند Page1.html

– استفاده بیش از حد کلمات مانند آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن

ساختار شاخه های ساده با استفاده از شاخه ها، محتوای سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، تا آن ها دقیقا بدانند که در کدام بخش سایت شما هستند.

اجتناب کنید از:

استفاده بیش از حد دایرکتوری هامانند :شاخه ۱/شاخه ۲ / شاخه ۳/شاخه۴ و…….

استفاده از نام شاخه ای که به اطلاعات سایت شما مربوط نیست.

ایجاد یک نسخه از آدرس برای محتوا از چندین آدرس برای رسیدن به یک مقاله استفاده نکنید، اگر چند آدرس منتهی به یک مقاله دارید با استفاده از ۳۰۱-redirect همه را به یک آدرس واحد انتقال دهید.

اجتناب کنید از:

دسترسی به صفحه هم از طریق زیر دامنه و خود دامنه

تبدیل آدرس های بدون wwwبه www.bsdeta.ir

استفاده از حروف بزرگ در آدرس ها

سیستم هدایت سایت خود را آسان کنید

در صورتی که سیستم هدایت سایت شما آسان باشد، کاربر می تواند به راحتی در وب سایت شما گشت و گذار کند. همچنین این سیستم به موتور های جستجو کمک می کند، تا بدانند چه بخشی از نظر مدیر سایت مهم تر است. گوگل همواره می خواهد بداند که آن صفحه چه نقشی در کل سایت دارد. تمام سایت ها، دارای صفحه اصلی یا روت هستند.که معمولا پر بازدید کننده ترین صفحه سایت است و در حقیقت صفحه شروع هدایت کاربران به صفحات دیگر است. شاید سایت شما شامل صفحات دیگر مهمی هم هست، پس بنابراین باید کاری کنید تا کاربران از صفحه اصلی به راحتی به صفحه دلخواه بروند.

نقشه سایت، یک صفحه ساده در سایت شماست، که ساختار سایت شما را که معمولا شامل بخش های مهم سایت است را به کاربر نمایش می دهد، در زمانی که کاربر مشکلی در رابطه با پیدا کردن صفحه مورد نظر خود داشته باشد. کاربر ممکن است از این صفحه کمک بگیرد.

این کار باعث می شود که گوگل به راحتی صفحات شما را پیدا کند. برای ساخت این نوع نقشه سایت می توانید از سایت های رایگان استفاده کنید.

شیوه های خوب برای سیستم هدایت سایت

به صورت خیلی عادی و مرتب بسازید-برای کاربر این مورد که به راحتی از طریق نقشه سایت صفحات شما را پیدا کنند را آسان کنید.

اجتناب کنید از:

ایجاد سیستم هدایت پیچیده، برای مثال لیک دادن از هر صفحه به تمامی صفحات سایت.

کاربر تعداد کلیک های زیادی را انجام داده تا به صفحه مورد نظر خود برسد.

از نقشه سایت نوشتاری استفاده کنیدتمامی سیستم هدایت را توسط، نوشته ها انجام دهید . این به ربات های موتور های جستجو کمک بسیار زیادی در زمینه پیدا کردن صفحات سایت شما می کند. برای این کار از نقشه های سایت جاوا اسکریپت و فلش استفاده نکنید.

اجتناب کنید از:

داشتن سیستم هدایت کاربر بر اساس منو های Drop-Down تصاویر و تصاویر متحرک (ممکن است بعضی از موتور های جستجو نتوانند از این سیستم ها پشتیبانی کنند)

.استفاده از سیستم هدایت Breadcrumb-این سیستم که در یک خط مسیر صفحه فعلی کاربر را به او نمایش میدهد. و به آسانی کاربران می توانند به صفحه قبلی خود یا حتی صفحه اصلی باز گردند.

دقت کنید، در زمانی که کاربر بخشی از آدرس را حذف می کند چه اتفاقی می افتد؟بعضی از کاربران ممکن است بخشی از آدرس سایت را حذف کنند و نتیجه را مشاهده کنند. برای مثال ممکن است کاربر مانند زیر عمل کند.

http://www.bsdeta.com/news/144-up-animation

http://www.bsdeta.com/news

در حقیقت اگر کاربر این کار را انجام دهد باید صفحه اخبار به او نمایش داده شود. آیا سایت شما برای این شرایط آمادگی دارد؟ آیا در صورتی که صفحه مورد نظر موجود نبود خطای ۴۰۴را نمایش می دهد؟

داشتن صفحات ۴۰۴-در زمانی که کاربر یا موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند و آن صفحه موجود نیست می توانید با استفاده از صفحات۴۰۴ این موضوع را به آن ها بگوئید. این صفحه۴۰۴شما باید دارای لینک صفحه اصلی سایت باشد تا کاربر را به آن هدایت کند. برای این که بدانید ربات های گوگل با چه آدرس هائی مشکل دارند می توانید ازGoogle webmaster tools استفاده کنید

اجتناب کنید از:

اجازه دهید تا ربات های گوگل صفحات۴۰۴ شما را مشاهده کنند.(مطمئن شوید که سایت شما به طور اتوماتیک کد۴۰۴ را در اختیار ربات ها قرار می دهد)

ایجاد پیغام ها مبهم مانندیافت نشد

طراحی قالب آن مانند بقیه صفحات شما باشد

برچسب‌ها:

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا

2024 © تمام فعالیت های سایت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد
تمام حقوق سایت متعلق به تیک وب میباشد

سرور های مجازی کلود از آلمان ، فنلاند ، آمریکا با تحویل خودکار و کیفیت عالی (بروزرسانی 30 فروردین 1403 )